Viharos napok

Mindegyikünk ültetett a dorm hátsó kertjében egy-egy kis cserjét, mikor megalakult az F.T. Island és beköltöztünk. Gondoztuk őket, nevelgettük, s tehetségünkkel együtt cseperedtek a növényeink is.
- Wonbin… A te bokrod egyre jobban szárad el…
- Igen… Pedig rendesen gondozom… - hajtotta le fejét csapattársam.
A hetek múlásával Wonbin is egyre szomorúbb lett. A nap túlnyomó részét szobájában töltötte, próbák után is egyre kevesebbszer jött el velünk a szokásos, jól megérdemelt kávénk és sütink elfogyasztására is. Mikor megpróbáltunk rákérdezni ennek okára, csak annyit mondott , „Fáradt vagyok, majd holnap veletek megyek.”, de persze másnap sem jött el.
Egyik fantalálkozó közepén Wonbin felment a színpadra. Bár szakadó eső volt, amit néha dörgések s villámlások kísértek, mégis rengeteg Primadonna eljött, hogy találkozzon velünk, ami hihetetlen örömet okozott számunkra.
- Srácok… Primadonnák… Szeretnék bejelenteni nektek valamit. – Mind megdermedtünk, s csak csendesen figyeltük Wonbint. – Én… Hetek óta agyaltam a dolgon, viaskodtam saját magammal… Végül meghoztam a döntésemet. Kilépek a bandából. - Mind a négyünkben meghűlt a vér, s nem tudtunk szóhoz jutni. A Prik zúgolódni, kezdtek bókoló, kedves, biztató szavakat kezdtek kiabálni, de Wonbin nem változtatta meg a döntését. Mindannyiunk közül talán a maknae-nkat, Minhwant viselte meg a legjobban a dolog.
Wonbin egy hideg, viharos napon költözött ki a dormból. Villámlott, dörgött, bár csak délután két óra volt, mégis olyan sötét volt az ég, mintha csak éjszaka lett volna. Minari elbúcsúzni is alig-alig akart kijönni, s azután zokogva vissza is ment a szobájába. Ezen a napon költözött be hozzánk Seunghyun is. Már elsőre unszimpatikus volt. Tipikus kis anyuci kedvence… Tökéletesen belőtt haj, márkás ruha, és cuki, aranyos arc. Én csak flegmán közöltem vele, melyik lesz az ő szobája, ám Hongki egyből felkarolta az újoncot, és mint egy kiskutya, loholt utána, s leste minden szavát, hol is tudna neki segíteni.
Ez ment napokon, heteken keresztül, és Hongkival egyre inkább eltávolodtunk egymástól… Mintha csak Seunghyun lenne a pasija, és nem én. Egy szerdai napon kimentem a kertbe, Woonbin bokra teljesen elkorhadt, s az enyém is kezdett kiszáradni, pedig hetek óta egyfolytában csak szakadt az eső. Amióta Wonbin elment… A rózsabokorról, melyet akkor ültettünk Hongkival, mikor örök hűséget fogadtunk egymással, elkezdtek hullani a virágok, és a leveleit tetvek ették.
- Miért mentél el. Wonbin? Nemcsak, mint banda, de mint közösség is teljesen kifordultunk magunkból. Mintha… Seunghyun el akarná tőlem venni Hongkit…
- Mi a baj, drágám? – hallottam Hongki hangját a hátam mögül.
- Semmi, csak… Wonbin bokra… És nézd meg az enyémet… És a rózsánkat… Minden csak tönkremegy, mióta Wonbin nincs velünk… Te is csak Seunghyunnal foglalkozol… - komorodtam el.
- Ez nem igaz… De tudod, hogy mennyire barátkozó típus vagyok. És valakinek segíteni kell neki beilleszkedni… Olyan rosszkedvű, mert ti mind Wonbinhoz hasonlítjátok…
Elgondolkoztam azon, amit Hongki mondott, és valóban nem úgy viselkedtem, mint egy rendes leader. Elterveztem, hogy este beszélni fogok az új taggal. Elvégre mindenki megérdemel egy esélyt… Mikor elment fürdeni, bementem a szobájába, és leültem az ágyára, amin kinyitva hevert a naplója. Nem tudván megálljt parancsolni kíváncsiságomnak, elkezdtem olvasni.

„Kedves Naplóm!
Egyáltalán nem erre a fogadtatásra számítottam… Nem elég, hogy a rajongók engem hibáztatnak a régi tag kilépéséért, ma is a koncerten az ő nevét kiabálták, meg azt, hogy tűnjek el, és engedjem vissza Wonbint… A srácok sem a megértésükről híresek, ahogy elnéztem őket… Persze, nem kell, hogy egyből a nyakamba ugorjanak, de mindenki olyan goromba velem… Kivéve egyetlen srácot, Hongkit. Gyönyörű fiú. Haja szőke, mint egy angyalé. Puhán simul homlokára, legszívesebben beleborzolnék, hogy érezhessem tincsei kellemes tapintását az ujjaim alatt. Arca hófehér, bársonyos… Olyan jó lenne hozzáérni, és az ajkai… Annyira felizgatnak, de persze, visszafogom magam, hiszen szinte biztos, hogy ő nem homoszexuális, mint én.”

Egyből kiesett a kezemből a kis füzetecske. Egész végig azzal nyugtattam magam, hogy nem meleg, és csak én látom úgy, mintha nyomulna Hongkira, erre tessék… Kiderül, hogy meleg… Halkan felsóhajtottam, majd elindultam kifelé a szobából. Úgy éreztem, most nem tudnék vele kellő higgadtsággal beszélni, így megpróbálom majd holnap próba után.
Éppen mentem volna meginni a szokásos lefekvés előtti vizemet, mikor a nappaliban meghallottam Hongkit és Minhwant beszélgetni.
- Szerintem nagyon aranyos fiú. Kis szeretetre méltó. Látszik rajta, hogy meg van szeppenve… De ami tényleg aggaszt, az, hogy látszik Jonghoonon, hogy féltékeny… Nem is mertem neki elmondani, hogy a múltkor a kertben, mikor Seungie maga alatt volt, és vigasztaltam, adott egy szájrapuszit… - sóhajtott Hongki. – Tudod… Olyan, mintha két tűz között lennék… Fura, mert Seungie úgy viselkedik, mintha tetszenék neki… Viszont nem tudom, hogyan is beszélhetnék vele erről… Jonghoonnak pedig ha felhozom Seungie-t, egyből kiakad… Pedig én szeretem Jonghoont. Sőt! Őt szeretem, nem pedig Seunghyunt… Nem tudom, miért ekkora probléma, hogy megpróbálom neki megkönnyíteni a beilleszkedést… Az, amit én teszek, az lenne az ő dolga leaderként… - motyogta párom, bár Minhwan némán bólogatott, látszott rajta, hogy egyáltalán nem vágyik arra, hogy ezt vele beszéljék meg, így egy átlátszó indokkal kimentve magát elment lefeküdni.
Ezek szerint Hongkinak nem is olyan könnyű ez a helyzet… Nem is élvezi annyira, hogy Seungie néha szinte már rámászik… Felmentem a szobámba, s a hallottakon és történteken kezdtem gondolkodni. Egy szerelmi háromszög egyik fél számára sem könnyű…
Másnap rávettem magam, és beszélgetni kezdtem Seunghyunnal. Tényleg rendes srác… Pár héten belül össze is barátkoztunk. Hongkival is helyrejöttek a dolgaink, s megint boldogok voltunk.
Egyik este grillpartiztunk a kertben, mikor észrevettem, hogy a rózsánk és a bokrom újra egészséges, és Woonbin bokra is elkezdett újra rügyezni.
- Elkezdtem öntözni, vettem növénytápláló szert, naponta háromszor tíz cseppet adtam neki, és most újra rügyezik… - sétált a bokor mellé Seunghyun. – És nézzétek... Én megmondtam, hogy ha kijövünk piknikezni, elűzzük a vihart… - mutatott a félig kitisztult égboltra Seungie.



Megjegyzések

  1. Szia! :)
    Örülünk neki és köszönjük szépen, hogy írtál a szerelmi háromszöges kihívásra! :) Xiumaru megkért, hogy írjak neked hozzá kritikát. :)
    A történeted azt meséli el, hogy miután Wonbin kilépett az F.T Islandből, milyen problémák ütik fel a fejüket az új tag, Seunghyun beilleszkedésénél. Érdekes alaptörténet, sok fordulatot és izgalmat ígér; lássuk, te mit hoztál ki belőle. :)
    Ötletes módon a banda egész lényét és ezzel a tagok lelkivilágát, érzéseit kis cserjékkel illetve az időjárással illusztrálod. Jó ötlet, igazán szép, megható motívuma lehet ez egy történetnek, de vigyázni kell vele, mert a legkisebb oda nem illő dolog is megtörheti a szimbólumok hatását, vagy éppen más reakciót válthat ki az olvasóból, mint amit mi akartunk. A cserjés szimbólumrendszered érdekes és hatásos volt, főleg, mikor kifejtetted, hogy megbetegett Jonghoon és Hongki közös bokra, a végén viszont megtörted ezeknek a képeknek az erejét, amikor Seunghyun kijelentette, hogy vett növényvédő szert, és attól lettek újra egészségesek a bokrok. Ez így azért illúzióromboló, mert korábban misztikus hatású volt belegondolni, hogy "hmm, valóban ennyire kötődnének ezek a bokrok a tagok lelkéhez?", de mikor kiderül, hogy egyszerűen képesek növényvédő szertől is meggyógyulni, az erőtlenné teszi így visszatekintve ezeket a szimbólumokat. Az, hogy már mindenki jóban van Seunghyunnal, elég lenne itt ahhoz, hogy a bokrok újra egészségesek legyenek.
    Ami az időjárást illeti, hatásos tud lenni a kellő pillanatban, ha az időt össze tudjuk kötni a történésekkel, de igazság szerint a nagyon szomorú történéseket hatalmas, tomboló viharral erősíteni meglehetősen sablonos dolog, amit már nagyon sokan elsütöttek. Ha fel akarod használni az időjárást, számtalan lehetőséged van még, ami nem ilyen megszokott sablon, próbálj meg ilyeneket is kigondolni!
    Ha már a szimbólumoknál tartunk, jobbára csak ezek esetében használtál leírásokat, pedig nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a leírás egy történetnek a sava-borsa. Nem kell túlzásba vinni természetesen, annyit kell belőle használni, ami szükséges, de a jobb elképzelhetőség és az események hű előadása érdekében igencsak ajánlatos helyszínleírásokat, a szereplők külsejének, viselkedésének, cselekedeteinek leírását és kifejező jelzőket alkalmazni. Például részletezhetted volna, hogy milyen a kertjük, hogy néz ki, milyen fajtájúak a cserjék, mit érez Jonghoon, mikor benne jár... Vagy leírhattad volna, hogy Jonghoon mit szeret Hongkiban, hogy mit jelent neki a másik, hogy ez erősítse a féltékenység érzetét, hogy ebből a szempontból is tényleg jogosnak érezzük, hogy idegesíti őt Seunghyun jelenléte. Sokkal frissebb, élőbb és átérezhetőbb lesz az ilyen leírásoktól egy történet, hidd el!
    Ugyanilyen fontos, hogy a karaktereket is élővé varázsoljuk. Ebben a történetedben igencsak elhanyagoltad azt, hogy érzékeltesd a szereplők legalább egy pár lényegi jellemvonását, és csak Hongki és Seunghyun külsejéről tudunk meg egy kevéskét. Javasoljuk, hogy a jövőben próbálj meg több hangsúlyt fektetni erre is! Ki a szereplő? Milyen ember ő? Kedves, törődő, netán flegma, rosszindulatú? Vagy másmilyen? Hogy látja a világot, hogy gondolkozik? Nagyon érdekes kérdések ezek, és a jellemes karakterek minden, de minden történetet üdévé és egyénivé képesek tenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most pedig haladjunk végig az események vonalán, mert sajnos találtam benne jó pár logikátlanságot. Először is azt nem részletezted, hogy Wonbin (akinek a nevét néha elírtad Woonbinra) miért is lépett ki az együttesből. Nem kellett volna ide nagy lélegzetvételű magyarázat, egy-két mondattal már kitűnően le lehetett volna írni az okot, és így nem furdalná az olvasó oldalát a kíváncsiság. Wonbinnal kapcsolatban még az volt érthetetlen, hogy miért egy koncerten jelentette be a kilépését? Ez a lehető legrosszabb ötlet egy előadótól, a legjobb hangulatú koncertet is képes tönkrevágni, ha szó szerint akkor derül ki, hogy egy tag kilép, egyszóval nem hiszem, hogy az F.T Island a való életben valaha is gondolna arra, hogy ezt elsüsse. Aztán miután Wonbin elment, Seunghyun már aznap költözött is be nyomban, ami teljesen helytelen állítás, mivel beletelt egy időbe megtalálni az új tagot Wonbin helyére.
      A következő különös esemény akkor történik, mikor Jonghoon Seunghyunt a szobájában várja, és beleolvas a naplójába... ami pont ott fekszik az ágyon kinyitva, és a legutóbbi bejegyzés pont teljesen arról szól, ami Jonghoont a leginkább zavarja. Persze, az ilyesmi előfordulhat, de annyira nem valószínű, hogy ezek a dolgok pont így összejönnek (egy doramában valószínűbb az ilyen, mint az életben). Ha én új emberek közé kerülnék, akikről látom, hogy nem különösebben kedvelnek, egészen biztosan nem hagynám az érzékeny témákat boncolgató naplómat így szem előtt, pont egy kényesebb bejegyzésnél nyitva ráadásul.
      Aztán ott van, mikor Hongki Seunghyunnal való kapcsolatáról beszél; ebben a részben jócskán találni ellentmondást. Először is Hongkinak nem esik le, hogy szájrapuszit nem véletlenül adnak egymásnak az emberek, egyszerűen csak gyanítja ezek után, hogy ő lehet, hogy tetszik Seunghyunnak. De aztán meg mégis határozottan jelenti ki, hogy ő Jonghoont szereti, és nem Seunghyunt, ami viszont arra engedne következtetni, hogy ő tisztában van Seunghyun érzelmeivel, és vissza akarja utasítani.
      Az utolsó kifogásolni való dolog a történetvezetésedben, hogy nagyon hirtelen oldódtak meg és zárultak le a dolgok. Nem írtad le, hogy Jonghoon hogy is barátkozott össze végül Seunghyunnal, ahogy arra sem derült fény, hogy Hongki hogyan utasította végül vissza az új fiút; egy-két semleges mondattal intézted el az egészet, és emiatt erős volt bennem a hiányérzet. Fontos lett volna, hogy ezeket kifejtsd, ha már az előzményeket és az események közepét is részletesen írtad le.
      Mindent összevetve kedves, érdekes alaptémájú történet ez pozitív, felvillanyozó befejezéssel. Ügyesen és ötletesen használod a szimbólumokat, még ha a cserjés dolog kicsit félre is sikerült a végére, viszont a sztori nagy gyengéje a helyenként logikátlan, furcsa történetvezetése. Igyekezz többször átgondolni az események láncolatát, írás előtt, közben és után is, és így egész biztosan kiszúrod benne az oda nem illő, különös történéseket. Ezen kívül ajánljuk neked a leírások használatát és azt is, hogy fordíts nagyobb figyelmet a jellemrajzokra! Írj még sokat, hiszen látjuk, hogy megvan benned a művészi érzék, aminek csiszolgatásával sok nagyon jó történetet fogsz még tudni írni. Hajrá-hajrá! :)

      Törlés
    2. Szia!

      Először is köszönöm, hogy időt szántál a történetem elolvasására, és a kritika megfogalmazására.
      Ami a cserjéket illeti, elég sokat gondolkoztam, hogy csak úgy maguktól "gyógyuljanak" - e meg, vagy pedig "mesterséges beavatkozás"hatására, és így visszagondolva, tényleg nem volt valami zseniális ötlet, hogy az utóbbit választottam...
      Ami a leírásokat illeti, azokkal még tényleg hadilábon állok, és szinte az összes történetem egyik hibája, hogy nem használok leírásokat. De igyekszem a jövőben ezen változtatni. :)
      Igyekszem kijavítani a hibákat, és a jövőbeni történeteimnél is megfogadni a tanácsaidat.

      Még egyszer köszönöm:
      Minxia. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az elveszett kisfiú karácsonya

Music is my life

Severely